Üçüncüsünü Düzenlediğimiz “Bizden Biri Anlatıyor” Webinar Serisinde Üniversite-sanayi İşbirliği ve Tasarımın Dijital Pazarlama ile İlişkisi Üzerine Konuşuldu

Üçüncüsünü Düzenlediğimiz “Bizden Biri Anlatıyor” Webinar Serisinde Üniversite-sanayi İşbirliği ve Tasarımın Dijital Pazarlama ile İlişkisi Üzerine Konuşuldu

Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nün düzenlediği “Bizden Biri Anlatıyor” başlıklı webinarı ile Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nden mezun olarak, sektörde kendilerine yer edinen mezun öğrenciler ve halen Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nde okuyan öğrencilerin bir araya gelmesi, mezun öğrencilerin deneyimlerini paylaşması, halen eğitimine devam eden öğrencilerin ise sektörle ilgili sorularının cevaplanması amaçlandı.

Bir webinar serisi olarak planlanan ve moderatörlüğünü Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nden Dr. Öğr. Üyesi Mine KÜÇÜK’ün yaptığı etkinliğin 18 Mayıs 2022 de gerçekleştirilen üçüncü bölümüne sektörde Keramika Seramik Fabrikasında Kreratif Direktör olarak çalışmalarını sürdüren Burak GEBEDEK ile MEB bursu ile İngiltere Loughborough Universitesi Tasarım Okulunda doktora eğitimini sürdüren Arş. Gör. Büşra ÇELİKÇİ davetli konuşmacı olarak katıldı.   

Tasarım sektöründe pazarlama nedir sorusuyla konuşmasına başlayan Burak GEBEDEK, müşteri-tasarımcı arasındaki sürecin nasıl işlediği, dijital pazarlamanın kullanım alanları ve bu alanların kapsamı, pazarlamada tasarımın neden gerekli olduğu ve beş popüler pazarlama aracı üzerinden anlatımına devam etti. Günümüzde pazarlamanın büyük bir oranını görsellerin oluşturduğunu belirten Gebedek, bu alanda bir tasarımcı olarak veriye ihtiyacımız olduğunu ve başarılı olabilmek için çok yünlü düşünmenin öneminden bahsetti. Konuşmasını halen eğitimlerine devam eden öğrencilerimize, eğitimleri sırasında freelance olarak çalışmanın, özellikle bu sürecin içinde gelir kaygısı gütmeden çalışmalara devam etmenin kendilerini geliştirme aşamasında çok önemli bir girişim olduğu konusunda tavsiyelerde bulunarak sonlandırdı.

Büşra ÇELİKÇİ ise, İngiltere’de bulunduğu süre içerisinde yer aldığı iki UX (kullanıcı deneyimi) projesinin detaylarından bahsetti. Birinci projede, İngiltere’de bisiklet kullanımına yönelik bir UX tasarım içeren bir mobil uygulamanın geliştirilmesi aşamasında öncelikle projenin amacının öneminden ve devamında ise bisiklet kullanıcılarının görüşlerinin alınmasının, bu görüşler doğrultusunda tasarım alt yapısının oluşturulmasının önemli olduğundan söz etti. Böyle bir uygulamanın geliştirilmesi sürecinde şehir yönetiminin de süreç içerisinde aktif olması ve insanları bisiklet kullanımına yönlendirme sürecinde motivasyon arttırıcı etkinliklerle destek olmasının da bir projenin sadece tasarımcı ile tamamlanmadığını, bu sürecin içerisinde bir çok paydaşın da olmasının projenin başarısını olumlu şekilde etkilediğini belirtti. Diğer bir projede ise XIAOMI, IBM, DYSON ve Google gibi önemli paydaşların yer aldığı, amacının İngiltere’de sürdürülebilir plastik yapmak olduğundan ve bu süreç içerinde bir araştırmacı-tasarımcı olarak yer almanın çok keyif verici olduğundan bahsederek, projeyi detaylandırdı. Genel olaral bu tarz projelerde bir tasarımcıdan iki tasarım eskizinin istendiğini ve içinden birinin mutlaka seçilerek sürece devam edildiğini ifade eden Çelikçi, özellikle İngiltere’de tasarımın temiz, sade, şeffaf, koyu renkleri olmayan ve net bilgiler içeren bir nitelikte olmasına dikkat edildiğini belirtti.  Bu durumun ülkemizdeki tasarım yaklaşımından farklı olduğunu söyleyerek sunumunu bitirdi.

Anlatımlarını sonlandıran konuşmacılara davetimizi kabul ettikleri ve değerli deneyimlerini bizimle paylaştıkları için teşekkür eden GSF Dekanı ve aynı zamanda Görsel İletişim Tasarımı Bölümü Başkanı Prof. Dr. Levent MERCİN’in, bu tarz çalışmalarda 1958 yılından beri ABD’de STEM ama günümüzde STEAM olarak güncellenen içinde birçok disiplinin yer aldığı eğitim yaklaşımdan söz etmenin mümkün olduğunu ifade etmesiyle webinar son buldu.

Son Güncelleme Tarihi: 31 Mayıs 2022, Salı